Tytuł:Portret Marii Tokarskiej, żony Norblina
Czas powstania:1793
Sygnatura:IHSUJ P 019227
Nośnik oryginalny:odbitka albuminowa
Wymiary nośnika [cm]:3,6 x 4,8
Nr inw. GHS:2890
Data zdjęcia:lata 1893 - 1898
Opis fotografii:Recto kartonu: druk „J. Sebald [herb] KRAKÓW”; adnotacja ołówkiem „N”. Verso kartonu: druk „[herb] / ZAKŁAD ART. FOTOGRAFICZNY / J. Sebalda / DAWNIEJ W. RZEWUSKIEGO / W KRAKOWIE / UL. KOLEJOWA 11. / KLISZE PRZECHOWUJE SIĘ / NAŚLADOWNICTWO ZASTRZEŻONE. / SIGM. BONDY, WIEN.”; pieczęć „APARAT HISTORYI SZTUKI / UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO / [nr inw.] 2890”; pieczęć trójkątna „Z / HS / UNIW. / JAGIELL.”; adnotacja kredką „Natürliche / Grösse”; adnotacja kredką i ołówkiem „24 x”; adnotacje ołówkiem: [nr inw.] „2890”, „Portret żony / Norblina”, [sygn.] „IHSUJ P 019227”. Publ.: „SKHS”, 6, 1898, z. 2-3, s. XLII, il. 8.
Uwagi:W roku 1896 portret był własnością Marii Reginy Kleitz w Warszawie, obecna lokalizacja nieznana. Jedna z fotografii przedstawiających dzieła eksponowane na Powszechnej Wystawie Krajowej we Lwowie w 1894 r., które powstały najprawdopodobniej na potrzeby jednego z katalogów tej wystawy (Jan Bołoz Antoniewicz, Katalog wystawy sztuki polskiej od roku 1764–1886, Lwów 1894). Józef Sebald kupił zakład Walerego Rzewuskiego w 1893 r.