Tytuł:Ołtarz boczny, relief Zaśnięcia Marii
Czas powstania:początek XVI wieku
Sygnatura:IHSUJ P 011166
Nośnik oryginalny:odbitka albuminowa
Wymiary nośnika [cm]:14,7 x 19,7
Nr inw. GA:3620
Data zdjęcia:przed 1870 rokiem (1870?)
Opis fotografii:Recto odbitki: ołówkiem linie kadrowania. Recto kartonu: adnotacje ołówkiem: [sygn.] „IHSUJ P 011166”, „VI”, „B”, „bis auf 13 cm br.”, „Ohne Hintergrund”; kredką i ołówkiem linie kadrowania; papierowa nalepka z nadrukiem [nr inw.] „3620”. Verso kartonu: pieczęć „GABINET ARCHEOLOGICZNY / UNIWERSYTETU / JAGIELLOŃSKIEGO / W KRAKOWIE”; pieczęć „Muzeum Uniw. Sztuki i Archeologji w Krakowie [nr inw. ołówkiem „205”]”; pieczęć „Z / HS / UNIW. / JAGIELL.”; pieczęć [dwukrotnie] „O”; adnotacje atramentem [ręką Józefa Łepkowskiego]: „Drzeworzeźba w Żywcu”, „dar Bronisława Gorczyńskiego / dla Gab. Arch Uniw Jag / 3/8 80”; adnotacje ołówkiem: [nr inw.] „3620”, „Ołtarz w Katedrze / Bolsena”, „b”, „955”. Publ.: Marian Sokołowski, Studya do historyi rzeźby w Polsce w XV i XVI w., „SKHS”, 7, 1902, z. 1-2, szp. 193-194, il. 37.
Uwagi:Zapewne taką samą fotografię przedstawił 20 XII 1870 Władysław Łuszczkiewicz na posiedzeniu Oddziału Archeologicznego TNK, informując o podjęciu restauracji reliefu pod nadzorem konserwatora okręgowego Adama Gorczyńskiego (ANPP, sygn. TNK 121, k. 91 r–91 v). Stan rzeźby na niniejszym zdjęciu wskazuje, że powstało przed jej odnowieniem, co potwierdza również: Marian Sokołowski, Studya do historyi rzeźby w Polsce w XV i XVI w., „SKHS”, 7, 1902, z. 1-2, szp. 195.