Tytuł:Kaplica Męki Pańskiej (Czartoryskich), tryptyk Ukrzyżowania (tzw. tryptyk króla Jana Olbrachta)
Czas powstania:początek XVI wieku
Sygnatura:IHSUJ P 011735
Nośnik oryginalny:odbitka albuminowa
Wymiary nośnika [cm]:16,1 x 24,6
Nr inw. GA:12004
Nr inw. MUJ:177
Data zdjęcia:1884
Opis fotografii:Odbitka z tego samego negatywu co sygn. IHSUJ P 011736. Recto kartonu: druk: „Fotografował J. KRIEGER w Krakowie.”, „Naśladownictwo zastrzega się.”; pieczęć „GABINET ARCHEOL. UNIW. JAGIELL. / KOLLEKCYA / PRZEŹDZIECKICH / (Ze zbiorów Prof. Józefa Łepkowskiego)”; adnotacje atramentem: „[Tryptyk przeznaczo]ny do Kaplicy X.X. Czartoryskich na Wawelu.”, „[...]wał S. Odrzywolski / [...] Brzostowski.”, [ręką Stanisława Odrzywolskiego?] „1884. / 16/6 / WPanu Łepkowskiemu prof. Uniw. Jagiel. z / [wyrazem] wysokiego szacunku ośmiela się złożyć [...]”; adnotacja kredką „104 [...] / T D [...]”; adnotacje ołówkiem: „K.”, [sygn.] „IHSUJ P 011735”, „Ryc. [przekreślone 10 7”, dopisek „60”]”; ołówkiem linie kadrowania i strzałki z adnotacjami: „bez gzymus”, „11.5”. Verso kartonu: pieczęć „Muzeum Uniw. Sztuki i Archeologii w Krakowie” [nr inw. atramentem „177”]”; pieczęć [ucięta] „Muzeum [Uniw. Sztuki i Archeologii] w Krakowie”; adnotacje atramentem [ręką Józefa Łepkowskiego]: „Przegląd zabytków z / okolic Krakowa – Warsz / 1863 – patrz pod Rudawa”, „Klęczący Król Jan Olbracht. / Rzeźbę tę (ze szkoły Stwosza), na kawałki rozbitą [...] / gwoździami poprzybijaną na zewnątrz kościoł[a] / parafijalnego w Rudawie pod Krakowem / jako zabytek wartości rzeczywistej, podniósłe[m] / w Dodatku list Czasu (r. 1850 No 3). W 3 […] / lat potem udało mi się uratować ją, wp[ły-] / nąć na zrestaurowanie, oprawienie w g[o-] / tycki ornament, umieszczenie w Kaplicy XX. Czartoryskich na Wawelu. Czytaj Czas / 1884 no 260.”; adnotacja kredką [nr inw.] „[12]004”; adnotacje ołówkiem: „Ryc. 60”, „107”. Publ.: Marian Sokołowski, Studya do historyi rzeźby w Polsce w XV i XVI w., „SKHS”, 7, 1902, z. 1-2, szp. 163-164, il. 24.
Uwagi:Na fotografii ołtarz po konserwacji przeprowadzonej przez Józefa Korwin Brzostowskiego, ustawiony na podwórzu Szarej Kamienicy w celu wstępnego odbioru prac przez Mariana Sokołowskiego ok. 15 VI 1884 (BCz, 7312, list z 15 VI 1884; por. Stanisława Link-Lenczowska, „Kabinet patriotyczny” w zbiorach wawelskich i jego twórca Józef Korwin Brzostowski, „Studia Waweliana”, 13, 2007, s. 65–66).