Tytuł:Ołtarz Ukrzyżowania Chrystusa
Czas powstania:lata 1735 - 1736
Sygnatura:IHSUJ P 013361
Nośnik oryginalny:odbitka albuminowa
Wymiary nośnika [cm]:19,8 x 26,3
Dawny nr inw. GHS:0341
Nr inw. GHS:0212
Data zdjęcia:przed 1891 rokiem
Opis fotografii:Odbitka z tego samego negatywu co sygn. IHSUJ P 013362. Recto odbitki: adnotacja z negatywu „74. Ołtarz P. Jezusa cudownego w kościele N. P. Maryi.”; ołówkiem linie kadrowania. Recto kartonu: druk: „Fotografował J. KRIEGER w Krakowie.”, „Naśladownictwo zastrzega się.”; pieczęć „APARAT HISTORYI SZTUKI / UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO”; adnotacja kredką [nr inw.] „341”; adnotacje ołówkiem: „630”, [sygn.] „IHSUJ P 013361”; [przekreślona] „ok. 1491”, [przekreślona] „Kościół Mariacki Krucyfiks w ołtarzu w nawie pd., / [nieczytelne] ok. 1491, wyk Wit Stwosz, ok. 1491”, „X”, „N. P. M.”, „!”, „634”, „Wzmocnić rysunek / w bielach, wydobyć rzeźbę przez [...]”; ołówkiem linie kadrowania i strzałki z adnotacjami: „j. wyp”, „krzyż”, „9”. Verso kartonu: pieczęć [przekreślona ołówkiem] „APARAT HISTORYI SZTUKI / UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO / [nr inw.] 0341”; pieczęć „APARAT HISTORYI SZTUKI / UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO / [nr inw.] 0212”; adnotacje ołówkiem: „ta fotog. nie ma miejsca [nieczytelne] numerem. [?]”, „Kraków / Kościół Mariacki. Krucyfiks w ołtarzu w nawie pd., ok. 1491, / W. Stwosz”; „Do [?] [nr inw.] 212”; naklejona etykieta „INSTYTUT HISTORII SZTUKI / UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO / ARCHIWUM FOTOGRAFICZNE” wypełniona na maszynie: [Miejscowość] „Kraków”, [Zabytek] „Kościół N. P. Marii”, [Przedmiot zdjęcia] „Krucyfiks w ołtarzu w na- / wie pd, ok. 1491, Wit Stwosz”, [Autor zdjęcia] „J. Krieger”, adnotacja ołówkiem „352”.
Uwagi:W polu głównym krucyfiks tzw. Slackerowski dłuta Wita Stwosza (przed 1496 rokiem). Na fotografii widoczna adnotacja z negatywu, która zawiera ten sam numer (74), co sygn. IHSUJ P 013365, odnoszący się do Spisu widoków i pomników miasta Krakowa zdjętych z natury przez J. Kriegera, fotografa, [Kraków 1878], BJ, sygn. 3889 II–43, jednak fotografia ta nie powstała w tym samym czasie, na co wskazuje brak promienistego nimbu na głowie Chrystusa.